HOME > Free Trials > Activities > Read and Cook
Activity: Read and Cook

In questi tempi di coronavirus le statistiche mostrano che la vendita di pasta e farina in Italia è in aumento. Stare a casa è una buona occasione per cucinare.

 

Vuoi la ricetta per una buonissima pasta?

 

Scorri la pagina per proseguire l'attività...

In these coronavirus times, statistics show that the sale of pasta and flour in Italy is increasing. Staying at home is a good opportunity to cook.

 

Do you want the recipe for a delicious pasta?

 

Scroll down for more of the activity...

 

pasta risottata

La cremosità della pasta risottata...

 

Share this activity:

 

A regal pasta

La parola corona richiama la regalità. Com'è una pasta regale? Come la immagini? Noi di CyberItalian pensiamo che il sapore sia l'elemento più regale.

 

Questa è la ricetta per la pasta risottata, cioé una pasta che viene cucinata direttamente nel sugo invece che essere bollita nell'acqua e poi condita. Il risultato è un effetto cremoso con un sapore ineguagliabile. Provare per credere!

 

Ingredienti:

  • 1 spicchio d'aglio
  • 45 gr di olio extravergine d'oliva
  • 40 gr di vino bianco secco
  • 1 cucchiaino di sale o qb
  • 1 pizzico di pepe
  • 1 cipolla tritata molto fine (o passata con il minipimer)
  • 400 gr di pomodori ciliegino tagliati a pezzi (o passati con il minipimer)
  • 600 gr di acqua circa
  • 350 gr di spaghetti (o altra pasta che preferisci)

 

In una casserola sul fuoco vivo metti l'aglio e l'olio ad insaporire. Non far dorare né bruciare l'aglio. Abbassa il fuoco, aggiungi il vino, il sale e il pepe, la cipolla e i pomodori, fai sobbollire per dieci minuti e poi aggiungi l'acqua. Fai bollire per dieci minuti e metti la pasta a cucinare in questo sugo. Gira la pasta spesso affinché non si attacchi.

The word "corona" (crown) recalls regality. What is a regal pasta like? How do you imagine it? We at CyberItalian think that flavor is the most regal element.

 

This is the recipe for "pasta risottata", that is, a pasta that is cooked directly in the sauce instead of being boiled in water and then seasoned. The result is a creamy effect with an unrivaled flavor. Trying is believing!

 

Ingredients:

  • 1 clove of garlic
  • 45 gr of extra virgin olive oil
  • 40 gr of dry white wine
  • 1 teaspoon salt or to taste
  • 1 pinch of pepper
  • 1 very finely chopped onion (or passed with the blender)
  • 400 gr of cherry tomatoes cut into pieces (or passed with the blender)
  • 600 gr of water approx
  • 350 gr of spaghetti (or other pasta you prefer)

 

In a saucepan on a high heat, put the garlic and oil to flavor. Do not brown or burn the garlic. Lower the heat, add the wine, salt and pepper, onion and tomatoes, simmer for ten minutes and then add the water. Boil for ten minutes and put the pasta to cook in this sauce. Turn the pasta often so that it does not stick.

 

pasta che cuoce nel sugo

 

Tieni da parte dell'acqua calda se il sugo si asciuga troppo. Se necessario, aggiungi acqua poco per volta e regola il sale. La pasta deve cuocere in una crema, non in un brodo. Assaggia la pasta. Quando è al dente, è pronta.

Keep warm water aside if the sauce dries too much. If necessary, add water a little at a time and adjust the salt. The pasta must cook in a cream, not in a broth. Taste the pasta. When it's al dente, it's ready.

 

 

 

pasta regale

Per una pasta regale basta una piccola decorazione

 

Le varianti di questa pasta possono essere molte. C'è chi ama aggiungere gamberetti o pesce o verdure tagliate grosse. La creatività in cucina non ha limiti, l'importante è mantenere il "senso della cucina", cioé il gusto e la compatibilità degli ingredienti. E per una pasta regale, una volta assicurato il sapore ineguagliabile, basta una piccola decorazione.

 

Buon appetito!

There are many variations of this pasta. There are those who like to add shrimps or fish or large cut vegetables. Creativity in the kitchen has no limits, the important thing is to maintain the "sense of cooking", that is, the taste and compatibility of the ingredients. And for a regal pasta, once the unrivaled flavor is ensured, a small decoration is enough.

 

Enjoy your meal!

 

 

 

 

Not sure where to start learning or improving your Italian? Take online lessons with CyberItalian!

 

Tutored CoursesSelf-Study Courses for independent students: available online 24 hours a day so you can log in and study anytime from anywhere. More...

 

Tutored CoursesTutored Courses if you need a structured and guided study: learn with the guidance of a tutor, get written correction and personalized feedback. More...

 

Private Lessons1to1 Private Lessons for a custom developed course conducted by a dedicated teacher via an interactive audio/video chat service. More...

 

 

FREE: Join our student group on Facebook and follow us on Twitter